En salut, que és una qüestió vital, la gastronomia i les dietes són temes recurrents de moda. Les seves tendències evolucionen, però actualment el que es porta és la macrobiòtica. Saps què és i en què consisteix?

Coneixem la macrobiòtica com una dieta d’origen japonès que es caracteritza principalment per ser baixa en greixos. Si seguim la seva filosofia, el que busquem és suprimir la toxicitat de determinats aliments.

 

Beneficis que aporta

Els productes alts en fibres són el centre de la macrobiòtica. Consumir genera un ampli grau de satisfacció personal, perquè d’aquesta manera vam netejar l’organisme de toxines, disminuïm els dipòsits de greix i perdem també pes. El resultat? Millora la nostra salut en general i sentim menys fatigues, nàusees o grips.

 

Principis bàsics: apunta!

  • La dieta es compon de productes 100% naturals; sense additius, colorants, adobs, pesticides o manipulacions genètiques. Per això, la macrobiòtica es relaciona amb l’ecologia.

 

  • S’afavoreix el consum d’aliments complets, que actualment coneixem com integrals. Així, evites els ingredients manipulats i la pèrdua d’importants nutrients.

 

  • En conseqüència, està prohibit cuinar amb olis refinats, i la farina que utilitzis ha de provenir de cereals integrals.

 

  • L’arròs i els llegums són ingredients bàsics.

 

  • El peix i les verdures substitueixen les carns crues i els embotits.

 

  • La llet i els derivats lactis són prescindibles.

 

  • És millor que apostis pels productes de temporada i els locals. Seguint aquesta premissa, no hauries de consumir fruites tropicals.

 

  • Adéu al sucre! Pots substituir fàcilment per fructosa o altres endolcidors com el xarop d’arròs, el malt d’ordi o el amazake.

 

 

En resum: oblida’t dels productes industrials, refinats, manipulats o processats. Amb la dieta macrobiòtica, aconseguiràs el benestar físic i espiritual gràcies als cereals sencers i, sobretot, als aliments de temporada i locals.